Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, mars 25, 2013

Bäst bemötande!

Idag var ingen bra dag. Mitt tandkött och gom på höger sidan var bortdomnad. Inte helt bortdomnad, utan som när tandläkarbedövningen börjar gå bort. Ja, det kändes i alla fall jättekonstigt. Jag var inte på superbra humör. Men jag behövde en ny ansiktskräm, och bestämde mig för att gå till Sephora för att kolla runt. Jag hinner gå in en meter då jag möter en tjej som frågar "Hej, söker du efter nåt" jag svarar "Jag tittar bara", hon säger "är det nåt speciellt du söker" varpå jag igen säger "Nej tack, jag tittar bara" hennes sista replik "Säg till  om du behöver hjälp". Okej, det var ju professionellt och så och inte otrevligt, men jag var verkligen inte på humör. Jag går två meter till och exakt samma replikskifte sker med en annan tjej. Det kändes lite mycket, men fortfarande inte otrevligt, bara lite påstridigt. Jag kommer fram till Sephoras egna hylla med hudprodukter, längst in i butiken. Där möter jag en tjej som säger "Letar du efter nåt?", jag svarar "Jag tittar bara", Hon säger "Det gör du rätt i!" Jag känner mig mycket väl bemött av henne. Hon låter mig vara, men jag vet att hon finns där. Jag går runt och tittar och hon ser väl att jag undrar över nåt. "Går det bra för dig?" undrar hon "Ja" säger jag. Hon låter mig vara. Och det är ju henne jag går fram och frågar om produkterna sen när jag har hittat en kräm jag funderar över.
Och hon är väldigt hjälpsam! Hon smörjer in min hand med krämen, så jag får känna hur den går in i huden, samtidigt som hon berättar om produkten. Sen låter hon mig prova ett serum som man ska ha under krämen, som "kickar" igång krämens egenskaper. 
Jag bestämmer mig för enbart krämen, men hon frågar om jag inte vill ha ett litet prov på serumet, så jag får prova dess egenskaper. När hon häller upp provet får jag syn på en eye makeup remover för vattenfast mascara. Jag kommer med den också. Hon fortsätter berätta "den här ska man skaka, så den blandas. Sen ska man blöta ner bomullen i storleken som en enkrona och sen hålla över ögat i 10 sekunder och sen dra uppåt." När jag betalat sa hon "jaha, vad ska vi hitta på att skicka med dig då? Jag tror att jag skickar med en nattkräm till dig" Så fick jag en liten tub med nattkräm från Clarins. 
Hon gjorde min dag med sitt sätt att vara och prata, och om du mot förmodan skulle läsa detta, så vill jag bara tacka dig!
Sephoras bästa och trevligaste säljare heter Sophie! Tack för att du hjälpte mig!
Tjingeling!

Bought some makeup at Sephora, and I think I was helped by the nicest and best seller, Sophie
Toodles

Inga kommentarer: